© Mike Bink

Stappenplan: organiseer een activiteit in 9 stappen

Wil je graag een archeologische publieksactiviteit organiseren maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? In samenwerking met de AWN (en mede mogelijk gemaakt door het Fonds voor Cultuurparticipatie) hebben we alle stappen waar je aan moet denken bij het opzetten van een evenement op een rijtje gezet in het stappenplan 'In 9 stappen van archeologie naar publiek'.

Bekijk het stappenplan hier:

in_9_stappen_Archeologie_naar_publiek

 

Mede dankzij de enorme inzet en kennis van vrijwilligers en amateurarcheologen wordt archeologie steeds toegankelijker gemaakt voor het publiek. Op deze manier kunnen we er samen voor zorgen dat archeologie zichtbaarder wordt in de samenleving. In dit stappenplan wordt op elke sheet een ander onderdeel van de organisatie van een publieksactiviteit behandeld.

Van het opzetten van een stappenplan om mee te beginnen, tot de laatste checks voor, tijdens en na je activiteit: deze sheets zullen je helpen en inspireren bij het organiseren van een geslaagde activiteit. Waar vind je financiering voor je activiteit? Hoe schrijf je een goed persbericht? En hoe ziet een goed draaiboek eruit? (download een draaiboek template hier). Daarnaast vind je vele activiteitsvoorbeelden ter inspiratie en hebben we alle tips & tools voor je op een rijtje gezet.

Wil je In 9 stappen van archeologie naar publiek liever downloaden? Download hem dan hier.

Facts

  • Hoe kun je het best brainstormen?
  • Wie zijn interessante samenwerkingspartners?
  • Hoe benader je de pers?
  • Tientallen inspiratievoorbeelden voor het bedenken van je activiteit
  • Gouden tip(s)
  • …en nog veel meer!

Wist je bijvoorbeeld dat...:

...een persbericht altijd bestaat uit 5 vaste onderdelen?

© Wytze Veenstra

Tip!

Print de sheets uit en houd ze bij de hand tijdens je activiteit. Bij nat weer is plastificeren van de sheets een goed idee.